donderdag 16 oktober 2014

een lange rit waard..

Rijswijk ligt een heel eind van Leuven. Nadat ik dit filmpje op het web gezien had (achter de schermen bij Mélanie Bourlon) wou ik zeker gaan. Dus gingen we!
Een eerste keer naar de papierbiënnale (een tentoonstelling vol papierkunst) en dat op de dag dat er ook een papiermarkt op het plein voor het museum en in de kerk aanwezig was. Een topdag dus. 
Ik kreeg toestemming om te fotograferen. Zo toon ik graag een aantal fotocollages. Maar ga je nog graag kijken, zeker doen. De tentoonstelling loopt nog tot 26 oktober.






Dichter bij huis, in Herentals is er een kalligrafietentoonstelling van Tinta. Tinta is een groep van kalligrafen die maandelijks samenkomt om te kalligraferen. 
De ruimte is enorm geschikt om werken te tonen. In een kasteeltje wanen we ons op zondag prinsen en prinsessen die de luxe hebben om al dat moois te aanschouwen. Ik word geraakt door de rode papavers in een werk over de oorlog, eenvoudig ogende grote letters in contrast met de naaktheid van de achtergrond, hoge vazen gevuld met letters op papier, letters in steen en op porselein. 


U krijgt werken te zien van Bernadette D'Haese, Francine Embrechts, Liberta Ferket, Marinette Fioole, Lutgarde Maebe, Lut Mols, Greet Peeters, Karen Schouteden, Marleen Van Gestel, Maj Van Oekelen, An Vanhentenrijk, Ann Wens en Carry Wouters. 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen