woensdag 5 november 2014

Is-tan-bul

In april was ik een week alleen op pad in Istanbul. Tijd om te fotograferen. Onlangs maakte ik er een fotoboek van (via blurb). Omdat ik chronologie niet zo belangrijk vind heb ik het boek opgemaakt naar thema's die geleidelijk in elkaar overvloeien. Beelden zonder mensen, met mensen, zwart wit, poezen in Istanbul en kalligrafie. 
Tijdens mijn verblijf daar heb ik de helft van het boek 'Istanbul' van Pamuk gelezen. Een citaat werd de inleiding. De schutbladen vooraan en achteraan zijn een collage van beelden. Dit vormt een contrast met de sobere vormgeving binnenin: 1 foto liggend of staand per pagina.
Het boek van Pamuk vraagt om uitgelezen te worden. De rustige theetuin is daar de ideale locatie voor.. dus ik ga zeker nog een keer terug! 

Het I love Istanbul teken is gemaakt door Aponia.
De kalligraaf is Hattat Kamil Nazik. Als je in de oude stad bent, zeker een bezoek waard en je mag hem veel groetjes doen van mij. :-) 


















Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen